maandag 16 juli 2012

Fotografie tips


Vandaag heb ik een fotografie artikel voor jullie geschreven om te laten zien hoe makkelijk het is om mooie foto's te maken! Je hebt dan natuurlijk wel een goeie camera nodig. Eentje met spiegelreflex stand het lieftst. Klik verder om te zien wat ik doe om mooie foto's te maken.



Allereest wil ik het met jullie hebben over het licht. Op een foto heb je 3 verschillende soorten lichten, namelijk tegenlicht, zijlicht en meelicht. Met meelicht schijnt de zon in je gezicht (als je een foto van een persoon maakt) en met tegenlicht schijnt de zon in de camera. Hier zie je het verschil op de foto:


tegenlicht
 
Je ziet bij de tegenlicht foto een silhouet,  dat betekent dat ik bij het tegenlicht veel donker lijkt. Het is dus eigenlijk een soort zwarte omtrek. Meestal zie je bij een tegenlicht foto de zon erbij, bij deze foto is dat ook een beetje. Persoonlijk vind ik tegenlicht mooier!


Meelicht
Met meelicht is de foto een stuk lichter. soms is het iets moeilijker om mooi op de foto te staan met meelicht want je kijkt in het licht. Sommige mensen krijgen daar tranen van. Op allebei de foto's staan bloemen, ''because i love that !''


Een doel scherpgesteld:

Met een spiegelreflex camera kun je mooie foto's maken door een ding scherp te stellen en de rest wazig. Dat geeft een erg mooi effect!
Hier zie je een voorbeeld foto:




Ik vind het erg leuk om een dier scherp te stellen, zoals je ziet op de eerste foto, en de rest wazig omdat dan het dier extra goed opvalt. De tweede vind ik ook erg mooi. Als je zelf zo'n spiegelreflex camera hebt wil je mischien wel weten hoe het moet, ik leg het uit:

Zoom eerst het ding dat je scherp wilt hebben in, zoom dan uit en maak de foto.
simpel toch?

Mijn zus roos van www.beautyfashionsuperdivas.blogspot.com heeft ook een erg mooie foto gemaakt en daar uiteindenlijk een schilderij van gemaakt. Hier zie je hem:



Mooi toch?

Ik hoop dat jullie dit artikel een beetje interessant vonden en een beetje hebben bijgeleerd over fotografie.


xx, saar


12 opmerkingen:

  1. Super handig! Wij gaan je volgen :)
    x Fije en Lynn

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super mooie foto's! Ben aan het sparen voor een goede camera :D
    x Elize
    P.S. Ik volg je terug :D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Handig artikel! Ik weet al opzicht veel van fotografie, want ik heb ook een spiegelreflex camera, maar ik wist niet dat zo iets tegenlicht en meelicht heette (:

    Liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Handig artikel! Ook mooie foto's zitten erbij!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik volg je zeker terug! Leuke post! Mooie foto's! Liefs,xx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hihi superleuk!
    toevallig heb ik gisteren een spiegelreflex camera gekocht.
    zooo mooi:)
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuke tips! En mooie foto's, ik ben zelf niet echt een heldin wat betreft foto's maar wil het best leren. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel erg handig, origineel en leuk artikel Saar!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi begin van je blog. succes! Liefs, xLovelylife.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen